Het is zeer belangrijk bij een training dat je basis supplementen in orde zijn, daarnaast is een pre workout een zeer goede aanvulling.
Het mooie van een pre workout is dat deze je een boost geeft voor je training maar ook focus tijdens de workout.
Het is immers zo hoe harder je traint des te meer je groeit en dat is nou juist wat we willen.
Je wil immers nieuwe doelen halen en nog beter en sterker worden.

Wat gebeurt er als ik een Pre workout in neem?

Op het moment dat je een preworkout inneemt zul je in de meeste gevallen tintelingen gaan voelen in je lichaam en gezicht dit komt omdat de meeste pre-workouts werken met beta alanine, deze zorgt voor een beter uithoudingsvermogen in de spier omdat het melkopzuurhoping tegen zal gaan. Ook vind je snelle koolhydraten en speciale aminozuren als Argininine, BCAA en Taurine in een combi met verschillende creatines en Cafeïnes
Er wordt meer bloed door je lichaam getransporteerd en je merkt ook dat je het iets warmer krijgt.

Wanneer moet je een pre workout innemen?


Het is aan te raden een Pre-workout in te nemen ongeveer zo’n 30 a 45 minuten voor de start van je training. De hoeveelheid water waarmee je het inneemt is niet van invloed op de werking van dit prachtige supplement. de tintelingen starten je voelt meer power en je zal ook explosiever gaan trainen. Maar blijf erop letten dat je normale basis sport supplementen wel op orde zijn.

Worden mijn prestaties beter met een preworkout?


Een pre-workout is een supplement dit houd in dat de prestaties nog steeds zelf uitgevoerd moet worden en je je eigen mindset goed hebt! Het is wel een ondersteuning dus zal je er zeker baat bij hebben en deze prestatie langer uitgehouden kunnen worden of krachtiger worden uitgevoerd.
Dus technisch gezien worden je prestaties beter maar je moet het nog steeds zelf doen!

Hoe meer hoe beter?


Nee dit is echt niet het geval, het kan zelfs zo zijn dat bij een te grote dosis dat het schadelijk is voor je gezondheid! Of ken je de cinnamon challenge nog.. droog poeder in je keel is niet heel bevorderlijk!
Een groot bestandsdeel is ook cafeïne dus let even op dat je overdag niet teveel koffie tankt overdag want dan kun je nog wel eens last krijgen van duizelingen, pijn op de borst of hoofdpijn en dat wil je niet.

Focus op je training en de juiste voeding

Focus op je training en zorg voor een juiste voeding, een supplement is een toevoeging maar je moet wel zorgen dat je normale basis en eet gewoontes kloppen. Hard groeien is hard werken en zeg nou zelf..als je echt je best hebt gedaan om op dat niveau te komen heb je er toch veel meer respect en fijn gevoel voor over dan wanneer je een blik spinazie hebt losgetrokken voor die paar minuten spierballen.